PODMÍNKY PRO NÁKUP VLAKOVÝCH JÍZDENEK ČESKÝCH DRAH V APLIKACI DOKAPSY

Všeobecná část

Pro použití dokladů zakoupených prostřednictvím aplikace DoKapsy od ČSOB platí:

Všechny tyto dokumenty jsou dostupné na webových stránkách Českých drah.

Pro případ mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je věcně příslušným úřadem Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 (adr.coi.cz, adr@coi.cz). Také lze využít pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu platformu pro mimosoudní řešení sporů on-line na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. E-mailová adresa ČD podle čl. 14 odst. 1 nařízení EP a Rady č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line) je info@cd.cz.

Tato pravidla jsou zpracována ve dvou jazykových verzích (ČJ a AJ), přičemž v případě pochybností platí jako rozhodující vždy verze v českém jazyce.

V aplikaci DoKapsy od ČSOB není možné:

  1. Po zaplacení je vygenerován nepřenosný cestovní doklad ČD eTiket jako dokument ve formátu PDF a spolu s jízdenkou je ve formě 2D kódu zaslán na elektronickou adresu zadanou při nákupu, případně při registraci v aplikaci DoKapsy od ČSOB. Po zaplacení se jízdenka zobrazí také v samotné aplikaci DoKapsy od ČSOB.

  2. Pokud je zákazník registrovaný i na webu ČD a používá při nákupech v aplikaci DoKapsy od ČSOB stejnou e-mailovou adresu, tak se doklad zakoupený v aplikaci DoKapsy od ČSOB nepromítá do historie nákupů na webu ČD, ani za něj nejsou připisovány věrnostní body.

  3. Provozovatel aplikace DoKapsy od ČSOB a ani ČD nezodpovídají za doručení cestovních dokladů na elektronickou adresu (e-mail), její funkčnost je zcela v kompetenci zákazníka. Rovněž nezodpovídají za funkčnost datové komunikace a její dostatečnou rychlost.

  4. Pokud nedošlo k zobrazení stránky s potvrzením úspěšného nákupu, lze předpokládat, že platební transakce byla neúspěšná. V takovém případě vždy ověřte:

    1. zda jízdenka nebyla zaslána e-mailem (zkontrolujte svoji e-mailovou schránku, včetně složky „Nevyžádaná pošta/SPAM“),

    2. zda je jízdenka zobrazena v aplikaci DoKapsy od ČSOB v historii nákupů,

    3. na zákaznické lince ČSOB, +420 499 900 007 zda doklady skutečně nebyly odeslány,

    4. na zákaznické lince ČD +420 221 111 122

  5. Doklad eTiket zakoupený prostřednictvím internetu je elektronickým daňovým dokladem dle § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Odsouhlasením těchto obchodních podmínek zákazník vyjadřuje souhlas s vystavením a zasláním daňového dokladu v elektronické podobě.

  6. V případě, že cena jízdního dokladu přesahuje částku 10 000 Kč, vydaný doklad eTiket není daňovým dokladem. Osoba povinná k dani může požádat o vystavení daňového dokladu (řádného) v zákonné lhůtě 14 dnů od zakoupení e-mailem nebo písemně na účtovnu přepravních tržeb v Olomouci. V žádosti zašlete pdf soubor nebo kopii jízdního dokladu a scan nebo kopii dokladu dokládající přidělení DIČ příslušným orgánem finanční správy. Požadované údaje zašlete na e-mailovou adresu fakturace@opt.cd.cz nebo poštou na adresu: České dráhy, a.s., OPT Olomouc, oddělení přepravních tržeb, Vídeňská 15, 772 11 Olomouc.

  7. Jízdenky pro jednotlivou jízdu v rámci své platnosti pro zamýšlenou nastoupenou jízdu jsou přímé přepravní doklady, představující samostatnou přepravní smlouvu.

Platba

  1. V aplikaci DoKapsy od ČSOB lze provést úhradu za vlakovou jízdenku pouze bezhotovostně, a to platebními kartami karetních schémat VISA a MASTERCARD prostřednictvím platební brány ČSOB. Uložení údajů o platební kartě na platební bráně se řídí pravidly uvedenými v podmínkách aplikace DoKapsy od ČSOB.

Podmínky uplatnění práva z přepravní smlouvy u eTiketu (UPPS – návratky)

  1. Právo z přepravní smlouvy lze uplatnit na https://www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena/ nebo v aplikaci DoKapsy od ČSOB.

  2. Zákazníci, kteří jsou registrováni i na webu www.cd.cz, musí při podávání žádosti u UPPS dokladu zakoupeného v aplikaci DoKapsy od ČSOB být na webu www.cd.cz odhlášeni. Při podání žádosti zadávají 6místný kód transakce a e-mail uživatele, který doklad zakoupil.

  3. Na uplatnění práva z přepravní smlouvy u vnitrostátních dokladů eTiket se vztahují příslušná ustanovení ČD SPPO (https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/smluvni-prepravni-podminky-ceskych-drah-pro-verejnou-drazni-osobni-dopravu-_sppo_-zmena-c--3-plati-od-10--12--2023.pdf) a SJT (https://oneticket.cz/rules) nebo příslušného IDS (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/cestuji-casto/cestuji-po-regionu/default.htm).

  4. Na uplatnění práva z přepravní smlouvy u mezinárodních dokladů eTiket se vztahují příslušná ustanovení Tarifních a přepravních podmínek Českých drah v mezinárodní přepravě (TPPM zveřejněné https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/tppm.pdf).

  5. U jízdních dokladů OneTicket zakoupených v aplikaci DoKapsy od ČSOB lze právo z přepravní smlouvy uplatnit na https://www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena/ nebo v aplikaci DoKapsy od ČSOB.

  6. Pro návratky dokladů zakoupených za tarif IDS mohou platit odlišné podmínky vyhlášené v tarifu a smluvních podmínkách jednotlivých IDS.

  7. Žádosti o odškodnění ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/782 ze dne 29. dubna 2021 o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě lze uplatnit elektronicky prostřednictvím příslušné záložky formuláře na adrese https://www.cd.cz/kontaktni-formular/, nebo po vytištění eTiketu a vyplnění formuláře u pokladní přepážky.

Kontakty:

  1. Nespokojenost s cestou, zpoždění, vlak nepřijel, problém s místenkou, znečištěná sedačka kontaktujte centrální zákaznický servis Českých drah, tel. 221 111 122 nebo https://www.cd.cz/kontaktni-formular/.

  2. Nedostupná služba Vlaková jízdenka v aplikaci DoKapsy od ČSOB, problém s platbou. Kontaktujte nás na lince ČSOB +420 499 900 007.

Účinnost od 10. prosince 2023