Všeobecné obchodní podmínky pro provoz prodejny v bezobslužném režimu

Jednota spotřební družstvo v Uherském Ostrohu
Veselská 733, 687 24 Uherský Ostroh
IČ: 00032310, DIČ: CZ00032310

družstvo zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, spisová značka DrXXXVIII 392
(dále též „prodávající“ nebo „družstvo“)

I. Obsah

Všeobecné obchodní podmínky stanoví pravidla vstupu zákazníka (dále jen „Uživatel“) na prodejnu v době bezobslužného režimu prodejny a pravidla a postup pro využití této služby (dále jen „Služba“).

Modul Obchod 24/7 umožňuje využití vybraných prodejen v samoobslužném režimu mimo běžnou otevírací dobu pomocí QR kódu vygenerovaného v mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB. (dále jen „Aplikace“).

Seznam prodejen umožňujících samoobslužný prodej je přímo dostupný v Aplikaci.

Poskytovatelem Služby je Jednota spotřební družstvo v Uherském Ostrohu, které bezobslužný prodej prostřednictvím QR kódu vygenerovaného v Aplikaci umožňuje.

II. Podmínky využití služby

„Služba“ je dostupná pouze v době online připojení prodejny.

K využití této „Služby“ je oprávněn Uživatel starší 18 let, který má zřízeno ČSOB ID nebo BankID.

Podmínkou vstupu do prodejny je stažení mobilní aplikace DoKapsy od ČSOB.

Uživatel, který se rozhodne využít „Službu“, je povinen mít vlastní Aplikaci.

Vstupem do prodejny vyjadřuje Uživatel s podmínkami prodávajícího svůj souhlas (před vstupem do prodejny by se tak měl s těmito podmínkami seznámit).

Uživatel je povinen počínat si při vstupu do prodejny a odchodu z prodejny tak, aby neumožnil vniknutí do prodejny cizí osobě. Pokud Uživatele při vstupu do prodejny s jeho souhlasem doprovází další osoba, odpovídá Uživatel za její chování a případné škody, které taková osoba způsobí prodávajícímu.

Uživatel bere na vědomí, že v bezobslužném režimu prodejny není možné zakoupit zboží nebo pořídit služby vyžadující obsluhu personálem. Povaha koupě v bezobslužném režimu tak například neumožňuje naplnění práva spotřebitele zakotveného v § 2162 občanského zákoníku, tj. neumožňuje, aby zboží bylo před kupujícím zkontrolováno nebo aby byly předvedeny jeho funkce, kupující není sám oprávněn k takové kontrole.

III. Ceny a cenové podmínky

Ceny zboží jsou uvedeny na cenovkách, přičemž všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH.

Ceny zboží zařazeného do letákových akcí či jiných speciálních nabídek jsou platné až počínaje hodinou zahájení prodeje v prodejně v obslužném režimu ( tzn. začátkem běžné pracovní doby prodejny ) v den zahájení letákové akce či jiné speciální nabídky.

IV. Zrušení nákupu

Zrušení nákupu lze provést na samoobslužné pokladně přes tlačítko „Potřebujete pomoct ?“ a následným potvrzením ( stisknutím ) položky „ Zrušit nákup“.

V. Placení zboží

Platbu kupní ceny s využitím „Služby“ lze uskutečnit pouze bezhotovostně.

VI. Věrnostní karta zákazníka (uživatele), aplikace naCOOPka

V rámci nákupu zboží s využitím „Služby“ lze uplatnit věrnostní kartu družstva, ale nelze využít aplikaci naCOOPka jako při běžném nákupu na prodejně.

VII. Vratné zálohované obaly

K ceně zboží ve vratných zálohovaných obalech bude účtována i záloha za tento obal. Informace o výši zálohy je uvedena u konkrétního zboží. Zálohované obaly je možné vrátit na prodejně pouze v běžné prodejní době s personálem.

VIII. Některá základní závazná pravidla pro pobyt a nákup v prodejně

Spotřebitel vstupem do prodejny v době bezobslužného režimu prodejny souhlasí s dodržováním i těchto pravidel:

IX. Reklamace

Vady zboží, které se projeví po převzetí zboží, lze uplatnit pouze v době obslužného režimu prodejny. Prodávající vyřídí reklamaci Uživatele v souladu s ustanoveními Reklamačního řádu ( ten je dostupný i na prodejně).

X. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

V případě sporu mezi kupujícím-spotřebitelem a prodávajícím může spotřebitelem využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz. Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Mimosoudní řešení sporu nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se svým nárokem na civilní soud.

XI. Změny všeobecných obchodních podmínek

Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit Všeobecné obchodní podmínky, budou-li to vyžadovat potřeby Uživatele nebo obchodní strategie prodávajícího. Prodávající zveřejní Všeobecné obchodní podmínky ve změněné podobě na svých webových stránkách. Vstupem do prodejny přijímá Uživatel Všeobecné obchodní podmínky v jejich aktuální podobě.

XII. Zneužití služby

Zneužití „Služby“ je zakázáno, přičemž za zneužití je považováno zejména získání neoprávněného přístupu do prodejny v době bezobslužného režimu prodejny, narušování možnosti užití „Služby“ jinému Uživateli, odcizení zboží nebo poškození majetku prodávajícího. V případě zneužití „Služby“ Uživatelem si prodávající vyhrazuje právo zamezit takovému Uživateli právo dalšího přístupu ke „Službě“, požadovat náhradu vzniklé škody a uložit pokutu ve výši 1000 Kč.

XIII. Ochrana osobních údajů a souhlas se zpracováním

Za účelem realizace kupní smlouvy prodávající zpracovává nezbytné osobní údaje kupujícího dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecného nařízení o ochraně osobních údajů a dle zák. č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a to v rozsahu a způsobem uvedeným v Prohlášení o ochraně osobních údajů, které je neoddělitelnou součástí těchto podmínek a které je dostupné na webových stránkách prodávajícího. Za účelem ochrany majetku správce jako prodávajícího je služba monitorována kamerovým systémem prodávajícího se záznamem.

Spotřebitel užitím mobilní aplikace při vstupu do prodejny souhlasí, že za účelem zjištění totožnosti osoby odpovědné za škodu způsobenou v prodejně s bezobslužným režimem a uplatnění nároku na její náhradu má prodávající právo požádat ČSOB o osobní údaje spotřebitele potřebné k jeho identifikaci a kontaktování, a to: jméno, příjmení, adresu, popř. i e-mail a telefon. Tyto osobní údaje mohou být použity pouze k řešení provozních incidentů.

XIV. Závěrečná ustanovení

Právní vztahy mezi prodávajícím a zákazníkem (spotřebitelem) týkající se kupní smlouvy se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a dalšími právními předpisy Prodávající je oprávněn prodejnu v době bezobslužného režimu kdykoliv ukončit; takovým ukončením nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran z uzavřených kupních smluv. Písemné oznámení o ukončení této „Služby“ je prodávající povinen zveřejnit na webových stránkách družstva.

 

Toto znění všeobecných obchodních podmínek je účinné ode dne 6. 6. 2024.