Pro použití dokladů zakoupených prostřednictvím aplikace DoKapsy od ČSOB platí:
Pravidla pro nákup v e-shop ČD a aplikaci Můj vlak a dále tyto dokumenty:
Smluvní přepravní podmínky Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen ČD SPPO),
Tarif Českých drah pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (dále jen tarif ČD),
Úmluva o mezinárodní železniční přepravě (COTIF),
Jednotné právní předpisy pro smlouvu o mezinárodní železniční přepravě cestujících (CIV),
Tarifní a přepravní podmínky Českých drah v mezinárodní přepravě (TPPM),
přepravní podmínky Integrovaných dopravních systémů (IDS) nebo Systému jednotného tarifu Ministerstva dopravy ČR (SJT, OneTicket), je-li podle nich cestující odbaven,
tarif a přepravní podmínky SJT (Státní jednotný tarif), které jsou dostupné na https://oneticket.cz/home.
Všechny tyto dokumenty jsou dostupné na webových stránkách Českých drah.
Pro případ mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je věcně příslušným úřadem Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 (adr.coi.cz, adr@coi.cz). Také lze využít pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu platformu pro mimosoudní řešení sporů on-line na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. E-mailová adresa ČD podle čl. 14 odst. 1 nařízení EP a Rady č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line) je info@cd.cz.
Tato pravidla jsou zpracována ve dvou jazykových verzích (ČJ a AJ), přičemž v případě pochybností platí jako rozhodující vždy verze v českém jazyce.
V aplikaci DoKapsy od ČSOB není možné:
zakoupit In Karty ČD,
provázat zakoupený jízdní doklad s In Kartou ČD,
zakoupit traťové a síťové jízdenky
zakoupit mezinárodní jízdenku na Ukrajinu,
objednat přepravu skupin,
vydat řádný daňový doklad v případě nákupu dokladu s cenou větší než 10 000 Kč,
zakoupit doklady pro přepravu psa, kola nebo zavadla,
zakoupit specifické doklady, které lze zakoupit výhradně v aplikaci Můj vlak, např. jízdenky Vlak+
zakoupit dárkové vouchery ČD.
Po zaplacení je vygenerován nepřenosný cestovní doklad ČD eTiket jako dokument ve formátu PDF a spolu s jízdenkou je ve formě 2D kódu zaslán na elektronickou adresu zadanou při nákupu, případně při registraci v aplikaci DoKapsy od ČSOB. Po zaplacení se jízdenka zobrazí také v samotné aplikaci DoKapsy od ČSOB.
Pokud je zákazník registrovaný i na webu ČD a používá při nákupech v aplikaci DoKapsy od ČSOB stejnou e-mailovou adresu, tak se doklad zakoupený v aplikaci DoKapsy od ČSOB nepromítá do historie nákupů na webu ČD, ani za něj nejsou připisovány věrnostní body.
Provozovatel aplikace DoKapsy od ČSOB a ani ČD nezodpovídají za doručení cestovních dokladů na elektronickou adresu (e-mail), její funkčnost je zcela v kompetenci zákazníka. Rovněž nezodpovídají za funkčnost datové komunikace a její dostatečnou rychlost.
Pokud nedošlo k zobrazení stránky s potvrzením úspěšného nákupu, lze předpokládat, že platební transakce byla neúspěšná. V takovém případě vždy ověřte:
zda jízdenka nebyla zaslána e-mailem (zkontrolujte svoji e-mailovou schránku, včetně složky „Nevyžádaná pošta/SPAM“),
zda je jízdenka zobrazena v aplikaci DoKapsy od ČSOB v historii nákupů,
na zákaznické lince ČSOB, +420 499 900 007 zda doklady skutečně nebyly odeslány,
na zákaznické lince ČD +420 221 111 122
Doklad eTiket zakoupený prostřednictvím internetu je elektronickým daňovým dokladem dle § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Odsouhlasením těchto obchodních podmínek zákazník vyjadřuje souhlas s vystavením a zasláním daňového dokladu v elektronické podobě.
V případě, že cena jízdního dokladu přesahuje částku 10 000 Kč, vydaný doklad eTiket není daňovým dokladem. Osoba povinná k dani může požádat o vystavení daňového dokladu (řádného) v zákonné lhůtě 14 dnů od zakoupení e-mailem nebo písemně na účtovnu přepravních tržeb v Olomouci. V žádosti zašlete pdf soubor nebo kopii jízdního dokladu a scan nebo kopii dokladu dokládající přidělení DIČ příslušným orgánem finanční správy. Požadované údaje zašlete na e-mailovou adresu fakturace@opt.cd.cz nebo poštou na adresu: České dráhy, a.s., OPT Olomouc, oddělení přepravních tržeb, Vídeňská 15, 772 11 Olomouc.
Jízdenky pro jednotlivou jízdu v rámci své platnosti pro zamýšlenou nastoupenou jízdu jsou přímé přepravní doklady, představující samostatnou přepravní smlouvu.
Platba
V aplikaci DoKapsy od ČSOB lze provést úhradu za vlakovou jízdenku pouze bezhotovostně, a to platebními kartami karetních schémat VISA a MASTERCARD prostřednictvím platební brány ČSOB. Uložení údajů o platební kartě na platební bráně se řídí pravidly uvedenými v podmínkách aplikace DoKapsy od ČSOB.
Podmínky uplatnění práva z přepravní smlouvy u eTiketu (UPPS – návratky)
Právo z přepravní smlouvy lze uplatnit na https://www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena/ nebo v aplikaci DoKapsy od ČSOB.
Zákazníci, kteří jsou registrováni i na webu www.cd.cz, musí při podávání žádosti u UPPS dokladu zakoupeného v aplikaci DoKapsy od ČSOB být na webu www.cd.cz odhlášeni. Při podání žádosti zadávají 6místný kód transakce a e-mail uživatele, který doklad zakoupil.
Na uplatnění práva z přepravní smlouvy u vnitrostátních dokladů eTiket se vztahují příslušná ustanovení ČD SPPO (https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/smluvni-prepravni-podminky-ceskych-drah-pro-verejnou-drazni-osobni-dopravu-_sppo_-zmena-c--3-plati-od-10--12--2023.pdf) a SJT (https://oneticket.cz/rules) nebo příslušného IDS (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/cestuji-casto/cestuji-po-regionu/default.htm).
Na uplatnění práva z přepravní smlouvy u mezinárodních dokladů eTiket se vztahují příslušná ustanovení Tarifních a přepravních podmínek Českých drah v mezinárodní přepravě (TPPM zveřejněné https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/tppm.pdf).
U jízdních dokladů OneTicket zakoupených v aplikaci DoKapsy od ČSOB lze právo z přepravní smlouvy uplatnit na https://www.cd.cz/eshop/vraceni-a-vymena/ nebo v aplikaci DoKapsy od ČSOB.
Pro návratky dokladů zakoupených za tarif IDS mohou platit odlišné podmínky vyhlášené v tarifu a smluvních podmínkách jednotlivých IDS.
Žádosti o odškodnění ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/782 ze dne 29. dubna 2021 o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě lze uplatnit elektronicky prostřednictvím příslušné záložky formuláře na adrese https://www.cd.cz/kontaktni-formular/, nebo po vytištění eTiketu a vyplnění formuláře u pokladní přepážky.
Nespokojenost s cestou, zpoždění, vlak nepřijel, problém s místenkou, znečištěná sedačka kontaktujte centrální zákaznický servis Českých drah, tel. 221 111 122 nebo https://www.cd.cz/kontaktni-formular/.
Nedostupná služba Vlaková jízdenka v aplikaci DoKapsy od ČSOB, problém s platbou. Kontaktujte nás na lince ČSOB +420 499 900 007.
Účinnost od 10. prosince 2023